در لیست زیر می‌توانید بیست خودروی پرفروش این کشور طی سال گذشته را مشاهده کنید و همان‌طور که میدانیم فروش اکثر آن‌ها کاهش‌های قابل‌توجهی داشته و صرفاً چند خودرو افزایش فروش را نسبت به سال ۲۰۱۹ تجربه کرده‌اند.

۲۰-سوبارو اوت‌بک
فروش: ۱۵۳,۲۹۴ دستگاه
کاهش: ۱۵.۴ درصد

برای دیدن تعداد زیادی شاسی‌بلند در لیست پرفروش‌ترین‌های سال آماده باشید. شروع لیست هم با سوبارو اوت‌بک است که به ظاهر کلاسیک یک استیشن، ارتفاع بیشتر تعلیق و سامانهٔ چهارچرخ محرک را اضافه کرده است تا کارایی آن بیشتر شود.

۱۹-سوبارو فورستر
فروش: ۱۷۶,۹۹۶ دستگاه
کاهش: ۱.۸ درصد

فیس‌لیفت سوبارو فورستر در راه است اما خریداران همچنان به نسخهٔ کنونی این کراس‌اوور ژاپنی هم علاقه دارند. فورستر کماکان پرفروش‌ترین محصول سوبارو محسوب می‌شود و در سال ۲۰۲۰ هم کاهش فروشی جزئی را تجربه کرده است.

۱۸-فورد اسکیپ
فروش: ۱۷۸,۴۹۶ دستگاه
کاهش: ۲۶.۱ درصد

فورد اسکیپ حتی با وجود بیش از یک‌چهارم کاهش فروش نسبت به سال ۲۰۱۹، همچنان فروش خوبی داشته است. بااین‌حال مشتاق دیدن فروش این ماشین طی سال جاری هستیم زیرا امسال مدل جدید برانکو اسپرت به‌طور کامل در بازار حضور خواهد داشت و می‌تواند خریداران اسکیپ را به سمت خود بکشاند.

۱۷-هوندا آکورد
فروش: ۱۹۹,۴۵۸ دستگاه
کاهش: ۲۵.۵ درصد

اولین نمونه از معدود سدان‌های لیست پرفروش‌ترین‌ها، هوندا آکورد است که رتبهٔ آن از یازده به هفده نزول کرده است. بااین‌حال سدان محبوب هوندا به‌تازگی فیس‌لیفت شده تا بتواند امسال و سال‌های آینده همچنان توانایی رقابت خود را حفظ کند.

۱۶-جیپ رانگلر
فروش: ۲۰۱,۳۱۱ دستگاه
کاهش: ۱۲.۰ درصد

جیپ رانگلر یکی از توانمندترین شاسی‌بلندهای بازار است و به همین دلیل خریداران زیادی را به خود جذب می‌کند. البته امسال فورد برانکو تهدیدی جدی برای رانگلر خواهد بود اما جیپ هم بیکار ننشسته و خانوادهٔ این ماشین را با معرفی مدل‌های هشت سیلندر و پلاگین‌هیبریدی گسترش داده است.

۱۵-جیپ گرند چروکی
فروش: ۲۰۹,۷۸۶ دستگاه
کاهش: ۱۴.۰ درصد

همین چند روز پیش نسل جدید جیپ گرند چروکی در نسخهٔ L (سه ردیفه) معرفی شد و به‌زودی تا پایان امسال نسخهٔ دو ردیفهٔ آن‌هم به بازار خواهد آمد اما بااین‌وجود نسل قبلی آن هنوز هم در بازار خودروی بسیار محبوبی است.

۱۴-تویوتا هایلندر
فروش: ۲۱۲,۲۷۶ دستگاه
کاهش: ۱۱.۳ درصد

نسل جدید تویوتا هایلندر در فوریهٔ ۲۰۲۰ به بازار آمد و با استقبال خوب خریداران مواجه شد و توانست جایگاه خوبی را در لیست پرفروش‌ترین‌های سال کسب کند اما بااین‌وجود، فروش کراس‌اوور سه ردیفهٔ تویوتا هم در سال گذشته کاهش داشته است.

۱۳-فورد اکسپلورر
فروش: ۲۲۶,۲۱۷ دستگاه
افزایش: ۲۰.۹ درصد

نسل هفتم فورد اکسپلورر در اولین سال حضور کامل در بازار همچنان محبوب خریداران است آن‌هم با وجودی که فراخوان‌های زیادی برای آن داده شد. اکسپلورر همچنین یکی از معدود خودروهای این لیست است که فروش آن نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

۱۲-نیسان روگ
فروش: ۲۲۷,۹۳۵ دستگاه
کاهش: ۳۵.۰ درصد

بیشترین کاهش فروش در این لیست را نیسان روگ داشته و فروش آن بیش از یک‌سوم نسبت به سال ۲۰۱۹ کمتر شده است. بااین‌حال نسل جدید روگ که در اکتبر ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد باید موجب افزایش فروش و بازیابی محبوبیت آن طی سال جاری شود.

۱۱-تویوتا کرولا
فروش: ۲۳۷,۱۷۸ دستگاه
کاهش: ۲۲.۲ درصد

فروش سدان‌ها همچنان رو به کاهش است و تویوتا کرولا هم از این قاعده مستثنی نیست ولی بااین‌وجود، کسانی که خواهان یک سدان (یا هاچ‌بک) کامپکت در بازار آمریکا هستند هنوز هم به این محصول محبوب تویوتا توجه دارند.

۱۰-تویوتا تاکوما
فروش: ۲۳۸,۸۰۶ دستگاه
کاهش: ۴.۰ درصد

لیست پرفروش‌ترین‌های سال وارد بخش ۱۰ خودروی برتر می‌شود و حالا باید آمادهٔ دیدن چندین پیکاپ باشید که اولین آن‌ها مدل میان سایز تویوتا تاکوما است. این پیکاپ ژاپنی با کاهش فروش جزئی ۴ درصدی، همچنان پرفروش‌ترین مدل در کلاس خود محسوب می‌شود.

۹-جی‌ام‌سی سی‌یرا
فروش: ۲۵۳,۰۱۶ دستگاه
افزایش: ۸.۹ درصد

جی‌ام‌سی سی‌یرا دیگر خودروی این لیست محسوب می‌شود که سال ۲۰۲۰ را با افزایش فروش پشت سر گذاشته است. به لطف این افزایش فروش و البته کاهش فروش دیگر خودروها، سی‌یرا جایگاه خود را از شانزدهم در سال ۲۰۱۹ به نُهم ارتقاء داده و در بین ۱۰ خودروی پرفروش سال جای گرفته است.

۸-هوندا سیویک
فروش: ۲۶۱,۲۲۵ دستگاه
کاهش: ۱۹.۸ درصد

مثل گرند چروکی، نسل جدید هوندا سیویک هم امسال به بازار می‌آید اما نسل کنونی علیرغم سن بالا هنوز هم فروش خوبی در بازار آمریکا دارد. البته این موضوع در مورد نسخهٔ کوپهٔ سیویک صدق نمی‌کند و به همین دلیل از در نسل بعدی خبری از این نسخهٔ دودر نخواهد بود.

۷-شورلت اکوئناکس
فروش: ۲۷۰,۹۹۴ دستگاه
کاهش: ۲۱.۷ درصد

شورلت اکوئناکس محبوب‌ترین کراس‌اوور جنرال موتورز محسوب می‌شود و علیرغم کاهش فروش ۲۱.۷ درصدی، این محبوبیت همچنان در سال ۲۰۲۰ هم ادامه داشته است. به‌تازگی شورلت نسخهٔ فیس‌لیفت این کراس‌اوور کامپکت را هم معرفی کرده که باید به افزایش فروش آن طی سال جاری کمک کند.

۶-تویوتا کمری
فروش: ۲۹۴,۳۴۸ دستگاه
کاهش: ۱۲.۷ درصد


حتی در دنیایی که کراس‌اوورها به‌طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند، هنوز هم خیلی‌ها به کمری محترم علاقه دارند. این ماشین همچنان پرفروش‌ترین سدان بازار آمریکا محسوب می‌شود و با ارتقاءهایی که برای مدل ۲۰۲۱ تجربه کرده کماکان آن‌را در لیست پرفروش‌ترین‌های سال خواهیم دید.

۵-هوندا CR-V
فروش: ۳۳۳,۵۰۲ دستگاه
کاهش: ۱۳.۲ درصد

هوندا CR-V برای مدل ۲۰۲۰ فیس‌لیفت شد که ظاهر آن‌را کمی تغییر داد و پیشرانهٔ هیبریدی را هم برای آمریکایی‌ها به ارمغان آورد. خریداران نیز با قرار دادن این کراس‌اوور ژاپنی در بین پنج خودروی پرفروش سال، به این به‌روزرسانی پاسخ داده‌اند.

۴-تویوتا رافور
فروش: ۴۳۰,۳۸۷ دستگاه
کاهش: ۳.۹ درصد

تویوتا رافور رقیب مستقیم هوندا CR-V است ولی بااین‌حال ظاهراً نزدیک به صد هزار نفر ترجیح داده‌اند در سال ۲۰۲۰ از تویوتا کراس‌اوور بخرند. رافور با فروش چشمگیر ۴۳۰ هزار دستگاه، بااقتدار و اختلاف پرفروش‌ترین خودروی غیر پیکاپ در بازار آمریکا محسوب می‌شود.

۳-دوج رم
فروش: ۵۶۳,۶۷۶ دستگاه
کاهش: ۱۱.۰ درصد

پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا همچنان پیکاپ‌های بزرگ هستند اما در رتبه‌بندی‌ها تغییری ایجاد شده زیرا دوج رم که سال ۲۰۱۹ به جایگاه دوم رسید، در سال ۲۰۲۰ با تجربهٔ کاهش فروش ۱۱ درصدی دوباره به مکان سوم لیست بازگشته است.

۲-شورلت سیلورادو
فروش: ۵۹۴,۰۹۴ دستگاه
افزایش: ۳.۲ درصد

علیرغم کاهش کلی فروش خودرو در بازار آمریکا طی سال ۲۰۲۰، پیکاپ‌های جنرال موتورز اوضاع خوبی داشته‌اند زیرا فروش شورلت سیلورادو هم مثل پسرعمویش جی‌ام‌سی سی‌یرا افزایش پیدا کرده است. برای مدل ۲۰۲۱، درب قسمت بار چندمنظوره هم برای سیلورادو ارائه خواهد شد.

۱-فورد سری F
فروش: ۷۸۷,۴۲۲ دستگاه
کاهش: ۱۲.۲ درصد

فورد سری F بار دیگر عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکا را از آن خود کرده است. به گفتهٔ فورد، این چهل‌وپنجمین سال پیاپی است که سری F پرفروش‌ترین پیکاپ سال آمریکا شده است. امسال نیز نسل جدید F150 به بازار خواهد آمد تا محبوبیت این پیکاپ افسانه‌ای همچنان ادامه پیدا کند.

پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۲۰

خودرو فروش ۲۰۱۸ فروش ۲۰۲۰ تغییر
۱ فورد سری F ۸۹۶,۵۲۶ ۷۸۷,۴۲۲ -۱۲.۲
۲ شورلت سیلورادو ۵۷۵,۶۰۰ ۵۹۴,۰۹۴ +۳.۲
۳ دوج رم ۶۳۳,۶۹۴ ۵۶۳,۶۷۶ -۱۱.۰
۴ تویوتا رافور ۴۴۸,۰۷۱ ۴۳۰,۳۸۷ -۳.۹
۵ هوندا CR-V ۳۸۴,۱۶۸ ۳۳۳,۵۰۲ -۱۳.۲
۶ تویوتا کمری ۳۳۶,۹۷۸ ۲۹۴,۳۴۸ -۱۲.۷
۷ شورلت اکوئناکس ۳۴۶,۰۴۸ ۲۷۰,۹۹۴ -۲۱.۷
۸ هوندا سیویک ۳۲۵,۶۵۰ ۲۶۱,۲۲۵ -۱۹.۸
۹ جی‌ام‌سی سی‌یرا ۲۳۲,۳۲۵ ۲۵۳,۰۱۶ +۸.۹
۱۰ تویوتا تاکوما ۲۴۸,۸۰۱ ۲۳۸,۸۰۶ -۴.۰
۱۱ تویوتا کرولا ۳۰۴,۸۵۰ ۲۳۷,۱۷۸ -۲۲.۲
۱۲ نیسان روگ ۳۵۰,۴۴۷ ۲۲۷,۹۳۵ -۳۵.۰
۱۳ فورد اکسپلورر ۱۸۷,۰۶۱ ۲۲۶,۲۱۷ +۲۰.۹
۱۴ تویوتا هایلندر ۲۳۹,۴۳۸ ۲۱۲,۲۷۶ -۱۱.۳
۱۵ جیپ گرند چروکی ۲۴۲,۹۶۹ ۲۰۹,۷۸۶ -۱۴.۰
۱۶ جیپ رانگلر ۲۲۸,۰۳۲ ۲۰۱,۳۱۱ -۱۲.۰
۱۷ هوندا آکورد ۲۶۷,۵۶۷ ۱۹۹,۴۵۸ -۲۵.۵
۱۸ فورد اسکیپ ۲۴۱,۳۸۸ ۱۷۸,۴۹۶ -۲۶.۱
۱۹ سوبارو فورستر ۱۸۰,۱۷۹ ۱۷۶,۹۹۶ -۱.۸
۲۰ سوبارو اوت‌بک ۱۸۱,۱۷۸ ۱۵۳,۲۹۴ -۱۵.۴